Monday, November 9, 2009

kisah aku

kat sini aku nk citer r sikit kisah aku kat polisas tu.Yg bnyk r mnde yg aku x leh lupekan.aku dlm beberapa mggu lepas aku ade join nasyid,x tersngka la pulax yg muke aku ni join nasyid sbb ianya secare kebetulan,yus malam tu cari ahli ntuk join nasyid aku dgn lapang dadanye time tu menerima r secare terbuka....dlm pjalann blik bilik mlm tu plek gak aku cmne la aku ley terima pelawaan mamat tu,bg aku ok je la...mcm aku x pnah wat psembahan jek.mlm tu dgn excited nye aku ajk meon n dak2 ni.fulamak lagu yg kitorg akn nyanyi ni mmg insaf sugguh r,tjuk lgu tu menanti di barzakh n doa perpisahan mmg pnuh perasaan r nyanyi.

dlm sminggu tu sbuk aku ngn dak2 nasyid ni wat latihan nasyid n pada masa yg same gak aku terlibat ngn plawanan silat olahraga pada 1/11/09 ni sumer gara2 mat r yg ajk aku join,aku pe lg mmg da lame aku pndamkn perasaan tuk join silat olahraga ni n pe gune aku blatih selama ni kalo x praktikknnya.Tp aku mmg susah r nk bsilat,olahraga ni bnyk yg terlarangnye kalo silat sebenar len n silat olahraga len.dlm sminggu tu aku blatih la nasyid n silat.ni sume atas bimbingn abg mi die pon duduk satu blok ngn aku pasal isteri die felow blok h.

Minggu ni mmg kitorg sibuk la,aktiviti asrama smpai 2 minggu ni la aktiviti yg last sebelum abes SEM1 ni.sebelum ni pon aku ngn dak2 blok h ni men galah pnjg untuk sukan rkyat...kamsis yg wat sumer ni.malam sbtu tu,hari jumaat 30/10/09 kitorg ade la latihan sket malam tur yg gempak sket blatih.Ha kat sini satu lg yg aku x sgka ley jumpe rakan seperguruan.fuh mmg kebetulan jumpe kat sini,lagi2 die dak raub.stakat raub tu mmg aku slalu pegi sng sgt nk cari die.mmg malam tu kitorg blatih sesame r..aku smpat gak sparring ngn dak2 ni.

malam ni gak kitorg dibahagikan kepada kelas berat masing2 untuk silat olahraga ahad nnt. mmg meriah la sbb ramai yg masuk btanding.Helmi yg x bsilat pon masuk olahraga fuh bagus sgt.aku yg x sgka ley satu kelas ngn jamal.Setau aku die tu kelas E agknye...x adil,entah macam mane die ley masuk.tp malam tu hepi sunguh ler blatih.pada malam ni gak lepas aku balik belatih silat kene la plak blatih nasyid kat blok i,baru nk hilang penat.malam ni je aku da injured kat tgn.

esoknye aku bangun ngn sinar n nafas baru almaklumlah arini nasyid pg2 gi rehearsal...wah kali ptame naik pntas kat dewan B tu.tp yg siotnye lagu doa perpisahan x de minus 1 adui ghaban weh. so acapella la jwbnye..mmg sesak r muke masing2.tp blik tu smpat kitorg blatih.ptg tu pegi nek kete dgn masing pkai baju putih seluar itam mmg smart r....sebelum acara dimulakan ade r persembahan dari kumpulan devotees.ok r walau aku x bape knal team tu

kitorg adlh group yg first wat persembahan fuh mmg ketarnye smacam la,tp bg aku x pe r sbb kumpulan devotees tu da nyanyi dulu tp pastu die plak yg jd juri.mmg first nyanyi tu aku ade sikit nervous la,tp aku selesakan keadaan haha itulah pengalamn namenye,lgpun mcm aku x pnh je dok ats pentas.kesimpulannye kitorg dpt r pujian gak walaupun x mng.

malam ni pulak ade persembahan dari kumpulan nasyid yg bname algebra.aku pon x pnah dgr name kumpulan ni tp gaye diorg n care diorg nyanyi x mcm kumpulan nasyid pon.Yg dasatnye diorg men gitar karen beb haha....tp yg sejujurnye kitorg mmg bosan nk2 aku dok terselindung kat bahagian atas dewan A tu....pompuan aku tngok mcm syok je x tau r sbb vokalis die ensem ke ape ke..huh mlm ni aku kene rehat n ilangkn sakit....n trpaksala aku gi mengurut,urut smpai tertidor yg beznye dlm kol 2.20 pg kitorg dikejutkan ngn siren kebakaran ceh bergegas sumer lari ke court tenis....tngok kat bok E ade nmpak cam asap yg aku herannye mane apinye punye lame cmtu.

last2 skali bomba n konco2 nye sampai diorg gi selamatkn mgse yg terpergkap dlm tu,boleh pulak bomba tu men siram2 kitorg ngn air.rupenye ni cume satu latihan n aktiviti yg dah dirncang,ceh ganggu aku mau rehat je.pastu ade r sikit demo padam api.Udah muak da aku ngn mnde2 tu.

hari ahad ni 1/11/09 merupakan hari yg aku nnt2 kan sbb hari ni aku ade game silat....pg ni je aku dpt 7 misscall dari mat.sugguh2 die kejut aku ntuk game arini.aku mmg excited r mau men hehe.jln pon semagt je tp arini jpp anjurkn tarian tradisional dak pompuan aku rase sumer hadir,argh tu x pnting,yg pnting aku ade game arini..

kali petame aku lawan aku menang....smpai ke final...aku cedere ceh...cedere yg mmg x ley blah adui....tp x pe yg pnting puas ati..ye ke puas ati? insiden pada hari ahad ni betul mematahkan semangat aku, kaki da patah retak ley lagi aku menyepak haha. Tp x pe la bnyk mnde yang aku dapat blaja lepas tu betapa susah hidup kita kalo x de kaki, aku dapat menyelami perasaan orang yang x de kaki atau OKU, byangkan dengn bertongkat mcm tu, aku ni da la aktif, x ley dok diam.


walau apepon arini aku dapt jumpe ckgu amran die tu aku pnah jumpe kat sains raub time silat sekolah2 pahng dulu n aku dpt gak jumpe cikgu yassir arafat....aku harap pjalanan aku bukan stakat disini je n aku akn tebus blik segala kekurangn n kesilapan aku.....yg pnting usaha n never give up...sape2 mau contact aku ni email wan_sndg@yahoo.com ni untuk myspace,tagged,frindster and facebook



Categories:

0 Orang Membebel:

Post a Comment