Sunday, November 29, 2009

hasil kerja aku(keris)


Ini merupakan hasil kerja aku semase cti stdy week.Aku gunekn mase lapang time ptg2 untuk hasilkn mnde ni.Mmg seronok la sbb kite dpt buat ap yg kite minat n drpd buang mase buat2 keje yg x bfaedah, ni la satu care aku ntuk dptkn fun n isi mase lapang.Aku ni bnyk hobi n ni lah antara hobi aku iaitu wat mnde ni.

Hasil drpd wat mnde ni ad la sikit kecederaan kene pisau,but it's small matter for me haha.Kepuasan akn dikecapi bile kite brjaya menyiapknnya dgn smpurna,x kisah la cedera ke ap ke yg pnting kite dpt buat ap yg kite suke dan minat.

Aku bnyk gak wat mnde2 gini mcm keris,pdg,pisau, parang, kerambit n lain2.aku ley paparkan tp rasenye x payah la kot..hehe.bg aku jrg n susah nk jumpe org yg ade minat mnde2 gini.Bkan ape ianya perlukan kemahiran.Kalau nk ckp pasal bakat erm...bg aku ianya boleh diasah org yg x reti pon boleh wat asal belajar n ader minat


Tp bile ade membe join wat same2 lg fun n best lg2 masing merancang untuk wat projek yg berkaitan mnde2 gini.Igt dlu time aku kecik2 keje aku wat senapang kayu r untuk men perang2,mmg bnyk la kami wat senapang dlu.Wat same2 lg, sbb mmg ramai la asakr time tu nk join perang.Da besar ni len citer dye sbb kite bkan bdak2 lg.Tambahan pula aku pengamal silat,of cz la aku perlukn snjata untuk berlatih n untuk mengelakkn risiko kecederaan hmm snjata dari kayu ni la yg selamat,mcm yg aku ckp td, aku ade wat keris,parang n lain2,tujuan nye ntuk blatih silat la......berbansing kite gune parang besi mungkin kalo tersilap akn mnyebbkn kmalangn.bukan ap dlm syok2 blatih tu mane tau ade yg tercuai.

Dgn snjata kayu ni latihan akn jd mudah n kite x perlu risau akn risiko kecederaan kerana ianya dijamin selamat.bg penggemar seni ukiran kayu sudah tntunya mereka mnjadiknnya sbagai koleksi simpann atau perhiasan x kisah lah ianya snjata kayu atau besi yg pnting seni n kehalusan ukiran menarik minat masing2 untuk memilikinya.mcm aku,aku cume jdkn ianya sbgai hobi untuk kepuasan diri yg semaksima mgkin.

from wan_sndg@yahoo.com
wansndg09.blogspot.com


Categories:

0 Orang Membebel:

Post a Comment