Friday, August 7, 2009

aku dan sndg

kat sini aku nk citer sket la pasal hidup aku dgn sendeng ni.kisahnye aku time kecik2 dulu minat sgt ngn martial art nih,lbih2 lg dulu slalu tngok citer samurai,ninja, kungfu n lain2.perasaan ingin tau tu bnyak sgt.aku kagum gler ngn seni beladiri asing.tp dlm mase yg same aku nk tau gak pasal silat aku dgr citer mcm2 jd disitu timbul minat aku.aku da lame nk blajo tp x de kesempatan sbb lgpun kalo ade pon aku ni malu2 n takut2 time dulu.

start aku form 1 aku da didedahkan ngn silat ni tp x terlintas lnsung pon nk join.tp start form 3 aku masok belajar, ni sumer atas jasa kawan aku jugak,name die yazid.die la yg ajak aku kalo x kerana die aku x masok silat ni sbb die sungguh2 ajak aku n aku tertengok die praktis kat gelanggang,jelous gak time tu..

erm lepas aku masok sendeng baru aku dpt rasakan bahawa ilmu beladiri melayu bgitu hebat dan ada kelebihan yg tersendiri,disitu aku kagum sesangat.Aku belajar drpd cikgu nasir yg merupakan ank murid kepada Haji hamid hamzah(tgn besi) yg merupakn pengasas persatuan ni.

dgn sendeng ni jugak aku ada satu pertalian n persaudaraan yg kukuh sesama ahli antara ahli yg aktif yg masih kekal ialah ipin, ekwan, asman, kak lin,kerel,anuar,zuan, aku sendiri dan ramai lg.dgn sendeng ni jugak aku bjaya mengubah diri aku,kalo korg jumpe aku 7 tahun sebelum ni,aku x mcm aku yg sekarg.

kalau korg nak tau lbih lnjut pasal silat ley la cntact aku kat myspace wan_sndg@yahoo.com
yg pnting dlm kelembutan tarian silat itu ada maknanya yg tersendiri,dan setiap bunga silat mmpunya gerakan dan jurus yg tersembunyi didalamnya bak kata falsafah silat dalam tari ada bunga,dalam bunga ada buah dan buah itulah yg makanan kpd lawan

0 Orang Membebel:

Post a Comment